Volkswagen Golf GTI Clubsport идва с 300 коня

Man’s World

Но, не се бъркайте. Новият Golf GTI Clubsport не е наследник на поставилия рекорд на „Нюрбургринг“ (за кола с предно, преди да изригнете) през 2016-та Golf Mk7 Clubsport S.

Той е позициониран под S-ката, но над Mk7 Clubsport и на практика замества Golf GTI TCR. Тоест, по-люта версия от стандартния GTI, но с „пощаден“ комфорт за да бъде приятен и за каране всеки ден и не предвиден за ограничена серия, както бе Clubsport S с неговите само 400 броя.

Под предния капак работи понапомпана версия на 2-литровия 4-цилиндров EA888 TSI мотор, който тук носи разширението „evo4“. Мощен е 300 к. с. и генерира 400 Нм, означаващи повишение с 55 коня и 30 Нм спрямо стандартния GTI.

Колата не е по-лека, но е по-бърза на „Ринга“ с 13 секунди. И е по-нисък с 15 мм, със „специфични настройки на окачването“, казват от VW.

Друго? Опционално може да се поръчат адаптивни амортисьори, а серийно колата идва с адаптивно кормилно управление, нещо наречено „VAQ“ диференциал с ограничено приплъзване и „XDS“ електронни диференциали.

Динамиката? Ускорението от 0-100 км/ч става за под 6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Тези данни се постигат със 7-степенна DSG кутия, а опция за ръчка няма. Подобрената динамика идва и с по-мощна спирачна система, с по-големи спирачни дискове.

В прессъобщението пише, че отпред те са с диаметър 18-инча за разлика, което би означавало 457 мм или най-големите серийни спирачки, така че вероятно има малка грешка.

Мъжката зона