Чудовищен спойлер, футуристичен интериор и много бъдещи победи. Това е новото 911 GT3 Cup – пистовата кола на Porsche, базирана на новото 911 992.
Състезателната кола беше разработвана почти две години и идва с изцяло нов аеродинамичен пакет. Задницата за първи път е вдъхновена от версиите Turbo, което значи, че е с цели 28 мм по-широка от предното поколение.
Притискането към пистата е подобрено значително, като в голяма степен това се дължи на новия заден спойлер с 11 степени на настройка.
Ако си спомняте, каросерията на старото GT3 Cup 991.2 беше изработена от 70% стомана и 30% алуминий. При новата кола това съотношение е обърнато: 70% алуминий и 30% стомана, като някои елементи са от карбон: предния капак, вратите и задното крило.
Защо той не е използван и за броните, както и по-масово по каросерията? Защото това е състезателна кола и елементите, които най-често страдат от драскотини и удари по време на състезания, трябва да са бързи и лесни за ремонт. Карбонът е супер за тази цел, но е труден за работа, а и доста по-скъп от алуминия и стоманата.
Задвижването е поверено на добре познатия 4-литров атмосферен 6-цилиндров боксер със сухо мазане, който доставя 510 к. с. при 8400 об/мин и 470 Нм при 6150 об/мин. Двигателят достига 8750 об/мин, като мощността се праща към задните колела през 6-степенна последователна скоростна кутия с планки на волана.
Porsche предлага три различни скоростни кутии, в зависимост от състезателните серии, в които планирате да участвате. Сухата маса на машината е 1260 кг, като тя е с 35 кг по-висока от тази на предното поколение заради подсилената клетка за сигурност.
Състезателните 911 са изключително популярни и са завоювали хиляди победи през годините. Porsche е произвел точно 4251 състезателни коли Cup, като с помощта на новото 911 GT3 Cup се надява да надхвърли 5000 броя.
Имате състезателен отбор и спешно ви трябва новото GT3 Cup? Няма проблем, доставките започват през февруари.