Новото Sandero на Dacia обещава да се превърне в една от най-големите стъпки за компанията, откакто в края на XX век тя бе купена от Renault. И причината не е в някакъв радикален дизайн, ултра ниска цена или супер революционна идея, а в това, че за първи път Dacia ще предложи напълно адекватна на времето си платформа. Новото Sandero за Европа ще използва платформата на актуалното Clio V CMF-B. За сравнение актуалното Sandero има близки роднински връзки с Clio II от 1998.
Новата платформа е скъпа и за да оправдае цената си, Dacia ще трябва да спести от всичко друго – особено от дизайна и двигателите. Така например румънската компания ще жертва 1,3-литровия мотор на Daimler и Renault и със сигурност няма да предлага 7-степенната скоростна кутия с два съединителя. Целта е колата да е по-скъпа от актуалната версия с не повече от 200-300 евро, което значи базов вариант под 15 хиляди лв. Затова и дизайнът ще бъде максимално близък до актуалния.
За сметка на това обаче новата платформа ще предлага възможност за хибридна версия и така вероятно ще видим първата хибридна Dacia – с около 140 к. с. от 1,6-литров атмосферен мотор и малък електромотор. Батерията ще бъде едва 1,2-киловатчасова, позволяваща потегляне на ток и движение без включване на бензиновия мотор в продължение на около километър. Плъгин версия засега е малко вероятна.
Motor1.com пусна скица на колата, която изглежда доста реалистично. Според изданието новото Sandero ще дебютира на автосалона в Париж през октомври 2020 във варианти хечбек и седан Logan.