Експертът от списание „Зад волана“ Иля Пименов изброи шест „глупости“, извършвани от шофьорите, които могат да доведат до сериозни последици, пише РИА Новости.
Някои автолюбители може да не затворят напълно капака на колата. Той може да се отвори и да удари предното стъкло, да го счупи и да деформира предната част на покрива. „Но най-лошото е, че капакът блокира вашата видимост“, предупреждава експертът.
Шофьорите отварят вратите на колите си, без да поглеждат за потока от автомобили, което може да предизвика катастрофа. „Най-малкото е избита врата. По-добре е да не си представяте най-страшното“, казва той. Пиментов отбеляза, че подобна ситуация може да се случи и когато вратата се отвари по време на движение.
Много шофьори не включват късите светлини или забравят да изключат дългите, когато насреща идва друг автомобил. „До какво може да доведе това? В първия случай няма да забележите препятствие на пътя, пешеходец или животно навреме, във втория – заслепявате другия шофьор“, отбеляза експертът.
Пименов посочи и неправилното затягане на болтовете на колелата. „Колелата, изгубени в движение, също не са рядкост. Колело от лек автомобил, което подскача по пътя, може да причини голяма вреда, особено ако попадне в насреща кола, движеща се с висока скорост“, казва експертът. Ако сами сменяте гумите, препоръчително е да използвате динамометричен ключ, а след сто километра трябва да проверите и, ако е необходимо, отново да затегнете болтовете.
Много шофьори не следят налягането в гумите. „Какво да правим? Редовно проверявайте налягането в гумите. В идеалния случай преди всяко пътуване. Вземете компресор с добър манометър или използвайте безплатните на бензиностанцията. И, разбира се, сменете износените гуми навреме“, съветва авторът.
Много шофьори допускат грешка, като се разполагат неправилно на шофьорското място, добави експертът. „Въпреки това такива шофьори и такива пътници забравят, че ситуацията на пътя се променя за частица от секундата“, припомни той. Пименов предупреди, че в случай на аварийна ситуация човек може да загуби „не само ръцете и краката, но и живота си”. Шансът водачът да оцелее при произшествие е много по-голям, когато той е правилно разположен зад волана.