Всички минават на ток, харесва ви или не. Audi не прави изключение. Компанията, част от VW Group, работи върху цял куп нови електрически автомобили, базирани на общо четири платформи.
E-tron вече е на пазара (от 164 хил. лв. у нас) и използва платформа, наречена MLB Evo. Фамозният E-tron GT ще използва платформата на Porsche Taycan, която е означена като J1. Той ще се появи най-скоро като втори електрически модел в гамата на Audi.
После идва Q4 e-tron, изцяло електрически компактен кросоувър, който ще бъде базиран на платформата MEB на VW – същата, използвана за хеча VW ID.3.
И под номер четири е най-авангардната от тези платформи – Premium Platform Electric (PPE), която Audi разработва съвместно с Porsche, и която ще служи за средни и големи модели, включително кросоувъри. Най-скоро от тях се очаква купе, което компанията нарича Audi Sportback Electric Concept и което е с размерите на A5 Sportback.
Въпросното купе ще използва същата 800-волтова система като Taycan и съответно ще поддържа супер бързо 350-киловатово зареждане, което пълни батериите в рамките на 15-тина минути. На платформата PPE ще стъпят също новите модели SUV с електрическо задвижване, като най-масови тези премиери ще бъдат през 2021 и 2022 г.